Επεισοδιακό αποδείχθηκε το Μαλιασιανό Grand Prix που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε αψηφώντας τις εντολές της ομάδας του και πέρασε τον Γουέμπερ 5 γύρους πριν το τέλος, βάζοντας σε... αναμμένα κάρβουνα τους ανθρώπους της Red Bull. 1-2 οι «κόκκινοι ταύροι», πρώτο βάθρο με Mercedes για Χάμιλτον. Εγκατέλειψε ο Αλόνσο.
Βροχή, ήλιος και στρατηγικές
Ο αγώνας της Μαλαισίας ξεκίνησε με ψιλόβροχο, και οι πιλότοι ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα, καθώς η στροφή 3 είχε ακόμα νερό και η υπόλοιπη πίστα είχε σχεδόν στεγνώσει. Στη συνέχεια βγήκε ήλιος, το σιρκουί ήταν στεγνό και οι ομάδες ξεκίνησαν τις στρατηγικές τους με τη μέση και τη σκληρή γόμα.
Λάθος(?) του Αλόνσο
Στην εκκίνηση, λοιπόν, ο Φέτελ έφυγε καλά, όπως και ο Φερνάντο Αλόνσο, γνωστός για τις φοβερές εκκινήσεις του, πέρασε τον ομόσταυλο του Μάσα και κυνήγησε τον Γερμανό, αλλά έχασε(?) τα φρένα και χτύπησε στο πίσω μέρος της Red Bull του Φέτελ, με αποτέλεσμα να σπάσει ένα κομμάτι από την μπροστινή του πτέρυγα με τον Αλόνσο να δηλώνει στο τέλος του αγώνα ότι ξαφνιάστηκε που τον είδε να φρενάρει τόσο πολύ αφήνοντας πολλά υπονοούμενα για το τι συνέβη πραγματικά.Η Ferrari όπως αποδείχθηκε αργότερα έδωσε εντολή στον Αλόνσο να παραμείνει μέσα στη πίστα για ένα ακόμη γύρο και να μπει μετά για να αλλαχθεί η εμπρόσθια αεροτομή μαζί με τα στεγνά ελαστικά, καθώς η πίστα στέγνωνε συνεχώς πράγμα που αποδείχθηκε όμως μοιραίο καθώς η αεροτομή δεν άντεξε τις αεροδυναμικές αντιστάσεις, έσπασε και μπήκε στην κοιλιά του μονοθέσιου με αποτέλεσμα να μην μπορεί να φρενάρει και να οδηγηθεί στην αμμοπαγίδα και να εγκαταλείψει.
Ρίσκο από Φέτελ και νίκη
Έτσι, ο Φέτελ έδειχνε να έχει το πάνω χέρι για τη νίκη, αλλά λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο καθώς οι «κόκκινοι ταύροι» είχαν διαφορετικά σχέδια. Η στρατηγική της Red Bull έφερε τον Μαρκ Γουέμπερ στην κορυφή και η εντολή ήταν ο Φέτελ να προφυλάξει τα ελαστικά.
Ωστόσο, αυτός έκανε πως δεν ακούει, πάλεψε και χρειάστηκε να ρισκάρει για να βρεθεί μπροστά από τον ομόσταβλό του. Αφού πάτησε στη γραμμή του πιτ λέιν, πέρασε τον Γουέμπερ από δεξιά, με τον Αυστραλό και τη Red Bull να έχουν έντονα παράπονα. Μάλιστα, οι Αυστριακοί δεν πανηγύρισαν τη νίκη του στο τέλος, όταν υπήρξαν και κάποιες συζητήσεις γι' αυτή την ενέργειά του.
Μάχη και στη Mercedes
Πάντως, μάχη έγινε και μεταξύ των δυο Mercedes, με τη διαφορά ότι ο Νίκο Ρόζμπεργκ άκουσε τις εντολές της ομάδας του να μείνει πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον, αν και τους έλεγε πως ήταν πιο γρήγορος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Βρετανός τερμάτισε τρίτος και ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο ως πιλότος της γερμανικής ομάδας, με τον Ρόζμπεργκ να μένει τέταρτος.
Προσπάθεια από Μάσα, προβλήματα για Force India, Μπάτον
Όσον αφορά τις πιο πίσω θέσεις του γκριντ, ο Φελίπε Μάσα κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια, παρά το κακό ξεκίνημα. Ο Βραζιλιάνος έμεινε αρκετά πίσω και στο τέλος χρειάστηκε να δώσει κάποιες μάχες με αποκορύφωμα την κορυφαία προσπέραση από την εξωτερική στην στροφή 1 σε Περεζ και Ραικονεν ,για να δει την καρό σημαία πέμπτος μπροστά από την Lotus του Ρομάν Γκροζάν.
Ο Γκροζιάν θα μπορούσε να τερματίσει ακόμα πιο πίσω και μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το αποτέλεσμα, ενώ ο Ραικόνεν είχε μείνει για αρκετή ώρα κολλημένος πίσω από τον Σέρχιο Πέρεζ. Όμως, ο Φινλανδός δεν το έβαλε κάτω και κατάφερε όχι μόνο να τον περάσει, αλλά να αφήσει πίσω του και τη δεύτερη Sauber του Νίκο Χάλκενμπεργκ. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Ζαν Ερίκ Βερν, ο οποίος αποτέλεσε την έκπληξη του αγώνα με το βαθμό που πήρε.
Τέλος, ο Αλόνσο δεν ήταν ο μόνος που έμεινε εκτός. Η Force India αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, ιδίως στα πιτ στοπ με τα μπολόνια των τροχών, και λίγο μετά τα μισά του αγώνα αναγκάστηκε να αποσύρει στο γκαράζ και τα δυο μονοθέσιά της. Την ίδια ώρα, καταστροφικός ήταν ο αγώνας και για τον Τζένσον Μπάτον, που αρχικά είχε πρόβλημα με τον μπροστινό δεξιό τροχό στο τέταρτο πιτ στοπ και εν συνεχεία εγκατέλειψε.
Έτσι, ο Φέτελ πήρε την πρωτοπορία του πρωταθλήματος οδηγών στην κορυφή με 40 βαθμούς έναντι 31 του Ραϊκόνεν και 26 του Γουέμπερ, με τον Αλόνσο να μένει στους 18. Στους κατασκευαστές η Red Bull πέρασε μπροστά με 66, με τις Lotus Renault και Ferrari να ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση στους 40 και τη Mercedes να... καραδοκεί με 37.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
Φέτελ Red Bull Νικητής
Γουέμπερ Red Bull +4.2
Χάμιλτον Mercedes +12.1
Ρόζμπεργκ Mercedes +12.6
Μάσα Ferrari +25.6
Γκροζάν Lotus Renault +35.5
Ραϊκόνεν Lotus Renault +48.4
Χάλκενμπεργκ Sauber +53.0
Πέρεζ McLaren +72.3
Βερν Toro Rosso +87.1
Μπότας Williams +88.6
Γκουτιέρεζ Sauber +1 γύρο
Μπιανσί Marussia +1 γύρο
Πικ Caterham +1 γύρο
Φαν ντερ Γκαρντ Caterham +1 γύρο
Τσίλτον Marussia +2 γύροι
Εγκατέλειψαν
Μπάτον McLaren 53ο γύρο
Ρικιάρντο Toro Rosso 51ο γύρο
Μαλντονάντο Williams 45ο γύρο
Σούτιλ Force India 27ο γύρο
Ντι Ρέστα Force India 22ο γύρο
Αλόνσο Ferrari 1ο γύρο
Βαθμολογία οδηγών
Φέτελ 40
Ραϊκόνεν 31
Γουέμπερ 26
Χάμιλτον 25
Μάσα 22
Αλόνσο 18
Ρόζμπεργκ 12
Γκροζάν 9
Σούτιλ 6
Ντι Ρέστα 4
Χάλκενμπεργκ 4
Πέρεζ 2
Μπάτον 2
Βερν 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
Red Bull 66
Lotus Renault 40
Ferrari 40
Mercedes 37
Force India 10
Sauber 4
McLaren 4
Toro Rosso 1
Williams 0
Marussia 0
Caterham 0
Βροχή, ήλιος και στρατηγικές
Ο αγώνας της Μαλαισίας ξεκίνησε με ψιλόβροχο, και οι πιλότοι ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα, καθώς η στροφή 3 είχε ακόμα νερό και η υπόλοιπη πίστα είχε σχεδόν στεγνώσει. Στη συνέχεια βγήκε ήλιος, το σιρκουί ήταν στεγνό και οι ομάδες ξεκίνησαν τις στρατηγικές τους με τη μέση και τη σκληρή γόμα.
Λάθος(?) του Αλόνσο
Στην εκκίνηση, λοιπόν, ο Φέτελ έφυγε καλά, όπως και ο Φερνάντο Αλόνσο, γνωστός για τις φοβερές εκκινήσεις του, πέρασε τον ομόσταυλο του Μάσα και κυνήγησε τον Γερμανό, αλλά έχασε(?) τα φρένα και χτύπησε στο πίσω μέρος της Red Bull του Φέτελ, με αποτέλεσμα να σπάσει ένα κομμάτι από την μπροστινή του πτέρυγα με τον Αλόνσο να δηλώνει στο τέλος του αγώνα ότι ξαφνιάστηκε που τον είδε να φρενάρει τόσο πολύ αφήνοντας πολλά υπονοούμενα για το τι συνέβη πραγματικά.Η Ferrari όπως αποδείχθηκε αργότερα έδωσε εντολή στον Αλόνσο να παραμείνει μέσα στη πίστα για ένα ακόμη γύρο και να μπει μετά για να αλλαχθεί η εμπρόσθια αεροτομή μαζί με τα στεγνά ελαστικά, καθώς η πίστα στέγνωνε συνεχώς πράγμα που αποδείχθηκε όμως μοιραίο καθώς η αεροτομή δεν άντεξε τις αεροδυναμικές αντιστάσεις, έσπασε και μπήκε στην κοιλιά του μονοθέσιου με αποτέλεσμα να μην μπορεί να φρενάρει και να οδηγηθεί στην αμμοπαγίδα και να εγκαταλείψει.
Ρίσκο από Φέτελ και νίκη
Έτσι, ο Φέτελ έδειχνε να έχει το πάνω χέρι για τη νίκη, αλλά λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο καθώς οι «κόκκινοι ταύροι» είχαν διαφορετικά σχέδια. Η στρατηγική της Red Bull έφερε τον Μαρκ Γουέμπερ στην κορυφή και η εντολή ήταν ο Φέτελ να προφυλάξει τα ελαστικά.
Ωστόσο, αυτός έκανε πως δεν ακούει, πάλεψε και χρειάστηκε να ρισκάρει για να βρεθεί μπροστά από τον ομόσταβλό του. Αφού πάτησε στη γραμμή του πιτ λέιν, πέρασε τον Γουέμπερ από δεξιά, με τον Αυστραλό και τη Red Bull να έχουν έντονα παράπονα. Μάλιστα, οι Αυστριακοί δεν πανηγύρισαν τη νίκη του στο τέλος, όταν υπήρξαν και κάποιες συζητήσεις γι' αυτή την ενέργειά του.
Μάχη και στη Mercedes
Πάντως, μάχη έγινε και μεταξύ των δυο Mercedes, με τη διαφορά ότι ο Νίκο Ρόζμπεργκ άκουσε τις εντολές της ομάδας του να μείνει πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον, αν και τους έλεγε πως ήταν πιο γρήγορος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Βρετανός τερμάτισε τρίτος και ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο ως πιλότος της γερμανικής ομάδας, με τον Ρόζμπεργκ να μένει τέταρτος.
Προσπάθεια από Μάσα, προβλήματα για Force India, Μπάτον
Όσον αφορά τις πιο πίσω θέσεις του γκριντ, ο Φελίπε Μάσα κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια, παρά το κακό ξεκίνημα. Ο Βραζιλιάνος έμεινε αρκετά πίσω και στο τέλος χρειάστηκε να δώσει κάποιες μάχες με αποκορύφωμα την κορυφαία προσπέραση από την εξωτερική στην στροφή 1 σε Περεζ και Ραικονεν ,για να δει την καρό σημαία πέμπτος μπροστά από την Lotus του Ρομάν Γκροζάν.
Ο Γκροζιάν θα μπορούσε να τερματίσει ακόμα πιο πίσω και μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το αποτέλεσμα, ενώ ο Ραικόνεν είχε μείνει για αρκετή ώρα κολλημένος πίσω από τον Σέρχιο Πέρεζ. Όμως, ο Φινλανδός δεν το έβαλε κάτω και κατάφερε όχι μόνο να τον περάσει, αλλά να αφήσει πίσω του και τη δεύτερη Sauber του Νίκο Χάλκενμπεργκ. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Ζαν Ερίκ Βερν, ο οποίος αποτέλεσε την έκπληξη του αγώνα με το βαθμό που πήρε.
Τέλος, ο Αλόνσο δεν ήταν ο μόνος που έμεινε εκτός. Η Force India αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, ιδίως στα πιτ στοπ με τα μπολόνια των τροχών, και λίγο μετά τα μισά του αγώνα αναγκάστηκε να αποσύρει στο γκαράζ και τα δυο μονοθέσιά της. Την ίδια ώρα, καταστροφικός ήταν ο αγώνας και για τον Τζένσον Μπάτον, που αρχικά είχε πρόβλημα με τον μπροστινό δεξιό τροχό στο τέταρτο πιτ στοπ και εν συνεχεία εγκατέλειψε.
Έτσι, ο Φέτελ πήρε την πρωτοπορία του πρωταθλήματος οδηγών στην κορυφή με 40 βαθμούς έναντι 31 του Ραϊκόνεν και 26 του Γουέμπερ, με τον Αλόνσο να μένει στους 18. Στους κατασκευαστές η Red Bull πέρασε μπροστά με 66, με τις Lotus Renault και Ferrari να ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση στους 40 και τη Mercedes να... καραδοκεί με 37.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
Φέτελ Red Bull Νικητής
Γουέμπερ Red Bull +4.2
Χάμιλτον Mercedes +12.1
Ρόζμπεργκ Mercedes +12.6
Μάσα Ferrari +25.6
Γκροζάν Lotus Renault +35.5
Ραϊκόνεν Lotus Renault +48.4
Χάλκενμπεργκ Sauber +53.0
Πέρεζ McLaren +72.3
Βερν Toro Rosso +87.1
Μπότας Williams +88.6
Γκουτιέρεζ Sauber +1 γύρο
Μπιανσί Marussia +1 γύρο
Πικ Caterham +1 γύρο
Φαν ντερ Γκαρντ Caterham +1 γύρο
Τσίλτον Marussia +2 γύροι
Εγκατέλειψαν
Μπάτον McLaren 53ο γύρο
Ρικιάρντο Toro Rosso 51ο γύρο
Μαλντονάντο Williams 45ο γύρο
Σούτιλ Force India 27ο γύρο
Ντι Ρέστα Force India 22ο γύρο
Αλόνσο Ferrari 1ο γύρο
Βαθμολογία οδηγών
Φέτελ 40
Ραϊκόνεν 31
Γουέμπερ 26
Χάμιλτον 25
Μάσα 22
Αλόνσο 18
Ρόζμπεργκ 12
Γκροζάν 9
Σούτιλ 6
Ντι Ρέστα 4
Χάλκενμπεργκ 4
Πέρεζ 2
Μπάτον 2
Βερν 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
Red Bull 66
Lotus Renault 40
Ferrari 40
Mercedes 37
Force India 10
Sauber 4
McLaren 4
Toro Rosso 1
Williams 0
Marussia 0
Caterham 0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου