O Fernando Alonso έκανε τον τέλειο αγώνα για τη Ferrari στην Κίνα την Κυριακή το απόγευμα, και εκτόξευσε τον εαυτό πίσω στο κυνήγι του τίτλου σε μια μέρα, όταν ο επικεφαλής της βαθμολογίας Sebastian Vettel το μόνο που κατάφερε ήταν να τερματίσει τέταρτος με την Red Bull πίσω από τον Kimi Raikkonen με τη Lotus που τερμάτισε στην δεύτερη θέση και τρίτος ο Lewis Hamilton με την Mercedes.
O Hamilton οδήγησε τον αγώνα μιας και ξεκίνησε από την pole-posititon , αλλά δεν μπόρεσε να κρατήσει τον τρομερό Alonso καθώς από τον πέμπτο γύρο το κόκκινο μονοθέσιο του Ισπανού γέμιζε τους καθρέπτες του Βρετανού και κάνοντας την προσπέραση από την αριστερή πλευρά στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και αμέσως εκμεταλλεύθηκε την ευκαιρία και ο team mate του, Felipe Massa και άρπαξε τη δεύτερη θέση προσπερνώντας τον από την δεξιά πλευρά στο ίδιο σημείο.
Οι επικεφαλείς του αγώνα, μπήκαν γρήγορα στα πιτ και πέταξαν εύθραυστη μαλακή γόμα της Pirelli με τους Hamilton και Nico Rosberg να μπαίνουν στο πέμπτο γύρο, οι Alonso και Raikkonen στον έκτο και τον Massa στον έβδομο. Αυτό άφησε όλους να τρέχουν μέχρι να πέσει η καρώ σημαία με τα medium ελαστικά, ενώ οι Vettel, Jenson Button της McLaren και της Sauber ο Nico Hulkenberg του ήταν μεταξύ εκείνων που είχαν ξεκινήσει με τα medium και έκαναν ένα παραπάνω πιτ στοπ για να βάλουν υποχρεωτικά τα εύθραυστα μαλακά ελαστικά που άντεχαν μέχρι 5 γύρους.
Όλες αυτές οι ανακατατάξεις έφεραν τον Hulkenberg να οδηγεί τον αγώνα για 7 γύρους από τον 7 έως 14, αλλά όταν μπήκε και αυτός με τη σειρά του στα πιτ υπήρξε μια καθυστέρηση, με το δεξί πίσω τροχό να μην μπορεί να κουμπώσει σωστά με αποτέλεσμα να βγεί πίσω από τον από τον Vettel, με τον οποίο μπήκαν μαζί και τον κυνηγούσε για 14 γύρους χωρίς αποτέλεσμα.
Από τον 15ο γύρο o Button, οδηγούσε τον αγώνα καθώς δεν είχε μπει στα πιτ και διατηρούσε σε καλή κατάσταση τα μεσαία ελαστικά με τους Alonso και Sergio Perez στη δεύτερη McLaren να είναι πίσω του, ο οποίος Μεξικανός επίσης δεν είχε ακόμα pit.Ο Hamilton σε αυτό το σημείο του αγώνα ήταν στην τέταρτη θέση υπό την πίεση Raikkonen, με τον Vettel έκτη θέση.
Ο Alonso, ωστόσο, πέρασε Button στον 21ο γύρο, πριν μπει και πάλι στα πιτ στον 23ο γύρο. Αυτό έφερε σε θέση οδηγού του αγώνα προσωρινά τον Vettel και πίσω του τον Hulkenberg για 4 γύρους (24 έως 28), όταν ο Alonso με περίσσια αυτοπεποίθηση πέρασε για 2η φορά τον Vettel και να κατακτήσει 31η νίκη την καριέρα του.
Όταν ο Vettel μπήκε στα πιτ για να ξαναβάλει τα μεσαία ελαστικά στις 31 γύρο, οι Hamilton και Raikkonen επέστρεψαν στη δεύτερη και τρίτη θέση. Ο Φινλανδός συγκρούστηκε με Perez για τον 16ο γύρο, διατηρώντας κάποια ζημιά στο ρύγχος του μονοθεσίου του και για το υπόλοιπο του αγώνα η Lotus είχε το πλεονέκτημα σε σχέση με τη Mercedes, παρά την αυξημένη υποστροφή, και μετά το τελευταίο pit-stop του Hamilton στον 37ο γύρο ο Raikkonen είχε και πάλι το πλεονέκτημα.
Μπροστά, ο Alonso ήταν απροβλημάτιστος, προφυλάσσοντας τα ελαστικά του αλλά διατηρώντας ένα άγριο ρυθμό. Οι Raikkonen και Hamilton προσπαθούσαν να κρατήσει τον Vettel και Button, και κινούνται μπροστά τους όταν βλακωδώς μπήκαν για τα μαλακά ελαστικά τους. Ο Button μπήκε στα πιτ στον 49ο γύρο, ακολουθούμενος από τον Vettel στον 51ο γύρο. Ο Γερμανός καθυστέρησε λίγο παραπάνω από όσο έπρεπε και του κόστισε ευκαιρία για να ανέβει στο βάθρο.
Ο Raikkonen ήξερε ότι δεν μπορούσε να πιάσει τον Alonso, αλλά ακόμα και τότε έπρεπε να κρατήσει πίσω του τον Χάμιλτον ο οποίος εξακολουθούσε να πιέζει σκληρά ακόμα κι αν τα ελαστικά του είχαν τελειώσει. Αλλά ήταν ο Vettel, που ήταν πραγματικά σε τρομερό ρυθμό και μείωσε δραματικά την διαφορά από τον Χάμιλτον.
Ο Hamilton τελικά κράτησε τον Vettel πίσω του κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή και έτσι βρέθηκε βάθρο των νικητών με 2 δέκατα διαφορά. Με τη καρώ σημαία να πέφτει ο Alonso κέρδισε τον αγώνα με 2ο τον Raikkonen, 10.1s πίσω από τον Alonso και τον Χάμιλτον 3ο με διαφορά 2.1s πίσω από τον Raikkonen.
O Button κράτησε την αξιοπρεπέστατη πέμπτη θέση για την McLaren μπροστά από τον Massa, ο οποίος έχασε από νωρίς το ρυθμό του, όταν κόλλησε στη κίνηση με αποτέλεσμα να φθαρούν υπέρμετρα τα εμπρός ελαστικά του.Ο Daniel Ricciardo ήταν στην μάχη των βαθμών από την αρχή του αγώνα και πήρε με την Toro Rosso του σε μια εξαιρετική έβδομη θέση, μπροστά από μια μάχη μεταξύ των Force India του Paul di Resta (μπήκε στα πιτ αργά για softs),της Lotus του Romain Grosjean και της Sauber του Hulkenberg.Ο Di Resta ήταν τυχερός και κατάφερε να επιβιώσει από μια μικροεπαφή στο τέλος του πρώτου γύρου με τον teammate του Adrian Sutil, που τον έσπρωξε προς στιγμήν εκτός πίστας..
Ο Rosberg της Mercedes εγκατέλειψε στα πιτ με σπασμένη πίσω αντιστρεπτική δοκό, και ο Mark Webber εγκατέλειψε όταν η Red Bull του έχασε τον δεξί πίσω τροχό του αλλά ο ίδιος προσπάθησε να συρθεί πίσω στα pits - ένα περιστατικό για το οποίο στην Red Bull επιβλήθηκε πρόστιμο 5000 ευρώ.
Ο Webber είχε ξεκινήσει από το pit lane με βαριά αναπροσαρμοσμένο αυτοκίνητο μετά από πρόβλημα ανεφοδιασμού του στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά μετά από μια ισχυρή παρουσία σε πρώτους γύρους είχε καθυστερήσει σε σύγκρουση με Vergne με αποτέλεσμα να καταστραφεί η εμπρός πτέρυγα του.
Οι αγωνοδίκες, που είχαν αρκετή δουλειά, ερεύνησαν αρκετούς οδηγούς μετά τον αγώνα για την πιθανή χρήση του DRS υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας - κυρίως τους Vettel, Webber, Raikkonen, Bottas, Ricciardo και Chilton - αλλά αποφάσισε να μην δώσει ποινές.
Μετά από τρεις αγώνες, ο Vettel οδηγεί εξακολουθεί να είναι επικεφαλής του πρωταθλήματος οδηγών με 52 βαθμούς, ο Raikkonen με 49, με 43 ο Alonso, ο Hamilton με 40,ο Massa, στους 30 και στους 26 ο Webber. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η Red Bull έχει 78, η Ferrari 73, η Lotus 60, η Mercedes 52, και οι McLaren και Force India 14.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου