![]() | |
Πίστα Αιγινίου - Αγώνας Ταχύτητας 1989 |
Όλα όσα θα διαβάσετε παρακάτω παροουσιάζονται αυτούσια χωρίς καμία δική μας παρεμβολή όπως γράφτηκαν τότε (αναφέρονται όλες οι πηγές).
Τα συμπεράσματα δικά σας.....
ΣΩΣΤΕ ΤΗ ΠΙΣΤΑ ΤΟΥ ΑΙΓΙΝΙΟΥ!
http://wikimapia.org/#lat=40.4921154...16&l=0&m=a&v=2
ZHTOYME ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ:
ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΣΚΟΤΩΘΕΙ... ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΕΙ... ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΦΥΛΑΣΕΤΑΙ Η ΠΙΣΤΑ...
ΓΥΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΟΥ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΠΑΝΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΤΡΟΦΑ.
(έτσι σχεδιάστηκε και έτσι λειτούργησε)
...ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΓΡΗΓΟΡΟ ΓΥΡΟ, ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΤ'ΕΥΘΕΙΑΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ... ΠΑΝΩ ΣΑΣ!!!
Εάν έχουμε πάει μόνοι μας και δεν έχουμε παρέα για να ελέγχει κάποιος τη πίστα, ας οδηγούμε συγκρατημένα και αμυντικά... όσο γίνεται αυτό...
Λόγω της μη συντήρησης της πίστας, από την πολυκαιρία, εμφανίζονται μικροκαθιζήσεις και δημιουργία έντονου σκαλοπατιού στα άκρα της πίστας. Με απλά λόγια η έξοδος εύκολα γίνεται οδυνηρή. Άρα οδηγούμε ένα κλικ κάτω από το όριο για να αποφύγουμε έξοδο. Αν κάποια στιγμή συμβεί κι αυτό τότε... κλασσικά ισιώνετε το τιμόνι και βγαίνετε... δεν έχει εμπόδια μεν, αλλά και το έδαφος πλέον είναι ανώμαλο... η ευθύνη δική σας και μόνο, αν έχετε λίγη τύχη θα την βγάλετε σχετικά καθαροί (που σημαίνει με μικρές ζημιές).
FOR ALL AIGINIO FANS!
on board videos (cars-motos)
Ας την κρατήσουμε ενεργή κι' ας προσπαθήσουμε να νομιμοποιήσουμε τη χρήση αυτής!
Ας σώσουμε λοιπόν την πίστα του Αιγινίου με την συμμετοχή μας... δεν θέλουμε πια να την βλέπουμε να ρημάζει χρόνο με το χρόνο...
Ονειρευόμαστε; Ίσως. Το έχουμε το δικαίωμα πάντως.
Ο ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΕΓΑΖΕΙ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΟΣ ΥΓΡΟΒΙΟΤΟΠΟΣ, ΜΙΑ ΑΠΕΡΑΝΤΗ ΧΩΜΑΤΕΡΗ, ΕΣΤΙΑ ΜΟΛΥΝΣΗΣ, ΓΕΜΑΤΗ ΒΟΥΝΑ ΜΠΑΖΩΝ... ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ... ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ... ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ, ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ, ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΡΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΣ; ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΛΛΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ, ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ;
- Ποια είναι η επίσιμη ονομασία του αυτοκινητοδρομίου;
- "Ελληνική Πίστα Αγώνων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού"
- Που βρίσκεται;
- Βρίσκεται 40 χλμ νοτιοδυτικά της Θεσσαλονίκης, στο Αιγίνιο Πιερίας...
Η χάραξη αυτής...
Κατ'αρχήν είναι αριστερόστροφης φοράς.
Σύνολο στροφών Δεκατρείς (13).
Οκτώ (8) αριστερές στροφές (Κ1-Κ2-Κ3-Κ4-Κ7-Κ8 φουρκέτα-Κ12-Κ13)
Πέντε (5) δεξιές στροφές (Κ5-Κ6-Κ9-Κ10-Κ11)
Μήκος 3090 μέτρα.
Η συνολική έκταση αυτής, είναι 700 στρέμματα.
Στα αρχικά σχέδια προβλέπονταν η κατασκευή ακόμα μίας μικρότερης σε έκταση πίστας, μήκους 1180 μέτρων για καρτ και μοτοσυκλέτες μέχρι 80 κ.εκ., όπως και δύο χωμάτινες, μία για moto cross και μία για αυτοκίνητα!
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ Η ΠΙΣΤΑ ΔΕΝ ΦΥΛΑΣΕΤΕ. ΘΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΜΕ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΥΘΥΝΗ!
Γνωρίζουμε επίσης ότι, λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης, δεν μπαίνει στο χώρο της πίστας Οδική Βοήθεια. Ας το γνωρίζουμε ΚΑΙ αυτό... Προσοχή λοιπόν!
Στο gallery που υπάρχει, βάλτε φωτογραφίες από τις προσωπικές και ομαδικές εξορμήσεις στη πίστα του Αιγινίου... θεωρείστε το σαν ένα δικό σας κομμάτι!
ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ ΚΑΠΟΤΕ!!!
'Oπως ίσως έχετε πληροφορηθεί, η Ελλάδα μας, στο νομό Πιερίας, έχει μία πίστα αχρησιμοποίητη για εκδηλώσεις αγώνων από τα τέλη του 80...
Ναι, επειδή έχουμε τόσες πολλές πίστες στην χώρα μας (περισσότερες από των σκυλάδικων), αποφασίσανε τα μεγάλα κεφάλια της πολιτικής και όχι μόνο, ότι θα πρέπει να τις ελαχιστοποιήσουνε με οποιοδήποτε τρόπο!!!
Στη περίπτωση αυτή βρέθηκε ο τρόπος ή καλύτερα η αφορμή, από...την οικολογική μεριά!!
Η πίστα πρέπει να καταστραφεί υποστηρίζουν, διότι ο χώρος που κατασκευάστηκε είναι πάνω στον υγροβιότοπο του Αλιάκμονα...
ΟΜΩΣ Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΥ, ΣΤΑΜΑΤΑ 2500 ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ!
Η συγκεκριμένη απόφαση δεν έχει υπογραφεί επίσημα και έτσι η πίστα δεν μπορεί να λειτουργήσει.Το μόνο που χρειάζεται για να αλλάξει το αυτοκινητιστικό τοπίο προς το καλύτερο βέβαια, είναι να υπογραφεί η απόφαση από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά... κατ'αρχήν τι είναι υγροβιότοπος...
Σύμφωνα με τη WWF (Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση): «Υγρότοποι είναι τμήματα του φυσικού χώρου που βρίσκονται σε μια ενδιάμεση ζώνη ανάμεσα στη γη και στο νερό, όπου συνδεόμενες οι αντίστοιχες λειτουργίες τους, επιταχύνουν τους ρυθμούς της βιολογικής διαδικασίας και παραγωγής. Οι υγροί αυτοί τόποι μπορεί να είναι αβαθείς υδάτινες εκτάσεις, φυσικές ή τεχνητές, με λιμνάζοντα ή τρεχούμενα νερά, γλυκά, υφάλμυρα ή αλμυρά, μεγάλες λιμνοθάλασσες, δέλτα των ποταμών, βάλτοι, έλη και καλαμιώνες, λασποτόπια, παράκτιες λουρονησίδες, άλλες παρόμοιες ιδιαίτερες φυσικές ή τεχνητές διαμορφώσεις και παραποτάμια δάση. Στους υγρότοπους κατατάσσονται επίσης θαλάσσιες εκτάσεις εφόσον όμως το βάθος τους δεν ξεπερνά τα 6 μέτρα».
Ο σπουδαιότερος υγροβιότοπος της Πιερίας εiναι ο υγροβιότοπος της περιοχής Νέας Αγαθούπολης-Αιγινίου-Πύδνας-Κορινού και Μακρυγιάλου (όπου είναι και η πίστα). Το νομικό καθεστώς που διέπει αυτόν το μοναδικό υγροβιότοπο-παράδεισο των πουλιών, αλλά και άλλων ζώων, εiναι αυτό της Σύμβασης RAMSAR, που υπέγραψαν 26 κράτη και περιλαμβάνει 190 υγροβιότοπους, οι οποίοι πρέπει να προστατεύονται αυστηρά. Η σύμβαση αυτή παρακολουθείται από την UNESCO και την IUCN. Στους υγροβιότοπους του Νομού Πιερίας συναντούμε μια μεγάλη ποικιλία πουλιών. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:
Σταχοχήνα, σφυριχτάρι, σαρσέλα, βαλτόπαπια, σφηκοβαρβακίνα, τσίφτης, ψαλιδιάρης, θαλασσαετός, φιδαετός, καλαμόκιρκος, βαλτόκιρκος, σαΐνι, ξεφτέρι, ποντικοβαρβακίνα, κραυγαετός, κοκκινοβουτηχτάρα, μαυροβουτηχτάρα, αρτέμης, κορμοράνος, λαγόνα, ροδοπελεκάνος, νυχτοκόρακας, αργυροτσικνιάς, λευκοπελαργός, χαλκόκοτα, φλαμμίγγος, κύκνος, ψαραετός, κιρκινέζι, βραχοκιρκίνεζο, νανογέρακας, μαυροπετρiτης, πετρiτης, λιβαδοπέρδικα, ορτύκι, φαλαρίδα, καλαμοκάνας, αβοκέτα, νεροχελίδονο, θαλασσοσφυριχτής, βραχοπούλι, καλημάνα, μπεκατσίνι, μπεκάτσα, λετπομύτα, νανόγλαρος, φάσα, δεκαοκτούρα, τρυγόνι, κισσόκουκος, κούκος, πεπλόγλαυκα, γκιώνης, κουκουβάγια, αλκυόνη, μελισσοφάγος, γιδοβυζάχτρα, τσαλαπετεινός, στραβολαίμης, γαλιάντρα, κουτσουλιέρης, πετροχελίδονο, κοκκινολαίμης, αηδόνι, γαλαζολαίμης, κότσυφας, μουστακαλής, συκοφάγος, κiσσα, καρακάξα, κάργα, κοράκι, ψαρόνι, σπίνος, φλώρος, καρδερίνα, κρασοπούλι και πολλά άλλα. Συνολικά τα φωλιάζοντα και «διερχόμενα» πουλιά της Πιερίας ξεπερνούν τα 250 είδη.
Κάποτε είχα διαβάσει σε ένα φόρουμ, ότι το είδος πτηνού που έχει έδρα στο συγκεκριμένο υγροβιότοπο είναι το Gypaetous Barbatus... (γυπαετός ο βαρβάτος δηλαδή, αλλά δεν παίρνω κι' όρκο...)
ΑΛΛΑ ΖΩΑ
Από τα άλλα ζώα των υγροβιότοπων της Πιερiας σημειώνουμε: Τις νεροχελώνες, τις σαύρες, τα νερόφιδα, την οχιά, τους βατράχους, την αλεπού, το τσακάλι, το σκαντζόχοιρο, τη βίδρα, το κουνάβι, τον ασβό και άλλα. Τα προβλήματα που αντιμετωπiζουν οι υγροβιότοποι της Πιερίας είναι iδια σχεδόν με εκείνα των άλλων υγροβιότοπων.
Στην περιοχή του Αιγινiου κατασκευάστηκε τελευταία, ΠΑΡΑΝΟΜΑ (όπως υποστηρίζουν οι οικολόγοι), μία πίστα αυτοκίνητων που απειλεί με τους ΘΟΡΥΒΟΥΣ να διώξει οριστικά τα πουλιά από την περιοχή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, διεθνείς οικολογικές οργανώσεις, η Ορνιθολογική Εταιρία Ελλάδος, η «Κίνηση Προστασίας Ολύμπου» κ.ά. ζήτησαν έντονα την απομάκρυνση της πiστας αυτής, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Την απομάκρυνση της πίστας αυτής ζήτησε και το Υπουργείο Περιβάλλοντος!
Με τις οργανωμένες και συλλογικές τους κινήσεις λοιπόν, κατάφεραν λόγω αυτής της δικαιολογίας,να κλείσουν την τότε πρώτη πίστα στην Ελλάδα... συγκεκριμένα...
Αντικείμενο: ΥΓΡΟΒΙΟΤΟΠΟΣ ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ
Από: 1/1/1989 Έως: 31/7/1996
Εμβέλεια: Νομαρχιακή
Δράσεις - Αποτελέσματα:
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ ΜΟΤΟ-ΚΡΟΣ (ήταν στο σχέδιο κι'αυτή) ΣΤΙΣ ΕΚΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ (ΑΙΓΙΝΙΟ) ΚΑΙ ΠΑΓΩΜΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ - ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ.
Παρ' όλες τις τρικλοποδιές από την πολιτεία και όχι μόνο, στα τέλη του 90 κάτι φάνηκε ότι θα άλλαζε (όπως διαβάσατε πιο πάνω, το 1996 έληγε η "ομηρία" της πίστας) ...αλλά δυστυχώς, όπως πάντα, τα πάντα μείνανε μόνο στα λόγια και τις υποσχέσεις...
(άρθρο από τους 4τροχούς)
"Πίστα Αιγινίου ή πώς γίνονται ακόμα θαύματα"
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:
Τα νέα ήρθαν να συνταράξουν το γραφείο Βορείου Ελλάδος και να δώσουν ένα γερό χτύπημα στην πάγια απαισιοδοξία μας για το... υπεραιωνόβιο θέμα της πίστας. Με απόφαση του Αρείου Πάγου και έπειτα από νέα εξέταση του χώρου της... αδικοχαμένης πίστας του Αιγινίου, θα επιτραπεί η συνέχιση των εργασιών για να παραδοθεί στον μηχανοκίνητο αθλητισμό της χώρας και όχι μόνο. Σε μια παράλληλη ενέργεια το ΥΠΕΧΩΔΕ, χαιρετίζοντας την ευτυχή κατάληξη της υπόθεσης δεσμεύτηκε να διαθέσει κονδύλια που φτάνουν τα 7 δισεκατομμύρια, για εξέλιξη της σε πίστα Φόρμουλα 1! Στην ανάλογη κρούση απο πλευράς ΕΛΠΑ προς τη FIA, οι τσάροι του μηχανοκίνητου αθλητισμού έδωσαν το δικό τους πράσινο φως, διαβεβαιώνοντας τους έλληνες αρμόδιους, για έναν ελληνικό αγώνα Φόρμουλα 1 από το καλεντάρι του 1999 και πέρα, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι εγκαταστάσεις. H ελληνική πλευρά μάλιστα έχει ήδη πλησιάσει διεθνείς αστέρες, όπως οι Κάρλος Σάινθ, Μίκι Μπιαζιόν αλλά και Ζαν Αλεζί (!) για να παραβρεθούν στα εγκαίνια που προγραματίζονται για τον Απρίλιο του 1998."....
ΦΡΟΥΔΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ, ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΠΟΘΟΙ....
2009 πια και η πίστα ακόμα ρημάζει, μέρα με την ημέρα, απ' αδιαφορία...ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΤΙΠΟΤΑ...κρίμα γιατί το μέλλον της, ήταν λαμπρό...
Ακολουθεί από άρθρο των 4τροχών, η περιγραφή του μοναδικού αγώνα υπό την αιγίδα του ΑΟΘ, στις 15 Οκτωβρίου 1989....
"Το μεγάλο νέο, όμως, εκείνης της χρονιάς ήταν η κατασκευή αυτοκινητοδρομίου στο Αιγίνιο της Πιερίας, κοντά στη Θεσσαλονίκη. Το έργο είναι ό,τι ζητούσαν οι Έλληνες εδώ και δεκαετίες, αλλά το μέλλον του είναι υποθηκευμένο λόγω της γειτνίασης με υγροβιότοπο που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και προστασίας. Τον Οκτώβριο, παρουσία 8.000 θεατών, έγιναν τα εγκαίνια της πίστας με αγώνες που κέρδισαν οι Αγγλούπας, Σαλιάρης, Κύρκος και Καϊτατζής. Η ατμόσφαιρα ήταν φορτισμένη και η συγκίνηση μεγάλη, ελάχιστοι έδωσαν προσοχή στους διαδηλωτές. Oι κόσμιοι στις εκδηλώσεις τους οικολόγοι σεβάστηκαν, με τη σειρά τους, τη στιγμή."
ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
Διαβάστε (μέσω της βοήθειας του site του PRC Club) και από τις σελίδες των 4τροχών, πώς μέσα σε 3 μήνες, άλλαξε τελείως το σκηνικό, μετά απ'αυτά τα δημοσιεύματα, ουδείς ασχολήθηκε πια δημόσια με το μέλλον αυτής...
Από την αρχική περηφάνια του Χάρη Θεοφράστου και του Στρατισσίνο... έως την τελική απογοήτευση των ιδίων, αλλά και τον υπολοίπων μας, για τη χώρα που ζούμε...
4ΤΡΟΧΟΙ: τεύχος 229 (Οκτώβριος 1989) τεύχος 230 (Νοέμβριος 1989) τεύχος 231 (Δεκέμβριος 1989)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου